Štítky

neděle 20. srpna 2017

Na poutní místo Rokole

Nové Město n. Metují - Slavoňov - Rokole - Ohnišov - Spy - Nové Město n. M.

21 km

Kickbike



 

Na nedělní výlet jsem vzala po dlouhé době ke koloběžce svoji Sáru na Kickbike. Sára už u koloběžky moc běhat nechce, je jí 7,5 roků, ale začíná nabírat na váze a tak pohyb potřebuje. Proto jsem vybrala cestu většinou lesem. 
Autem jsem se dopravila k Novému Městu nad Metují a nechala ho pod zříceninou hradu Výrov. S koloběžkou jsem jela po žluté turistické. Hned na začátku trasy jsou obůrky s divokou zvěří a o kus dál jeskyně Čertova díra. Dále tam je vyschlá studánka  a další jeskyně Mertova díra. U té je taky posezení a veřejné ohniště. Cesta byla mírně do kopečka , až na jeden úsek co byly kořeny sjízdná. 
Ve Slavoňově, kde mají krásné roubenné chaloupky jsem se napojila na modrou a v Tisu na zelenou. Po té jsem dojela na poutní místo Rokole. Je zde kostelík, dvě kapličky, dřevěný altán se svatými obrázky, křížová cesta a cesta manželů. Také je zde studánka s léčivým pramenem. Místo je to zajímavé, kdybych byla křesťan nebo sentimentální, asi bych si to užila víc. 
Pak už jsem to měla stále z kopce, dojela jsem do Janova a tady se napojila na žlutou a pak červenou. 
Až do Zákraví byla cesta v pohodě sjízdná, po silnici. Zde jsem pak uhla k rybníku a podél potoka na Spy. Po cestě se většinou dalo jet, jen asi někde v polovičce je soutěska s několika dřevěnými můstky. Tady jsem musela koloběžku nést, ale místo to bylo moc krásné a hlavně nepotkala jsem ani nohu.Pak byla cesta dost zarostlá kopřivami, to jsem odnesla požaháním a jedním klíštětem.  U studánky Na husím krku bylo to pravé místo pro rozjímání. 
Pak jsem přez Spy po červené dojela zpět k autu. Mezitím jsem se ještě jela podívat na Dvořáčkovu vyhlídku a potom když jsem uložila koloběžku do auta, jsme se ještě se Sárou vyškrábaly na vyhlídku na zříceninu hradu Výrov. 

obůrka v Klopotovském údolí

jeskyně čertova díra

jeskyně Mertova díra

sjezd na Rokoli, v pozadí hrad Frymburk

poutní místo

nad Orlickými horami se blýská, hromy divo bijú

soutěska pod Zákraví

Dvořáčkova vyhlídka

vyhlídka na Nové Město ze zříceniny

Žádné komentáře:

Okomentovat